Bontovai horgászat október végén
Október végét írtunk már. A vizek hőmérséklete rohamosan csökken. Ilyenkor kezdődik el az igazi nagyhalas szezon, ami engem is horgászatra csábít. Ahogy lett pár nap szabadidőm, egyből a horgászatnak szenteltem. Ezért lefoglaltam az 5-ös helyet, ahol sok haltartó helyet lehet találni. Sajnos csak 2 napos lett a horgászat, de ebből megpróbáltam kihozni a maximumot.

A rövid túra két főszereplője

Pár nappal később meg is érkeztem a tóra. Minél előbb el szerettem volna kezdeni a horgászatot, így gyorsan csónakba pattantam bójázni és etetni. Két bóját helyeztem el. Az egyiket a tőlem jobbra lévő akadósor elé, míg a másikat a tó közepén futó patakmeder túlsó felére. Az etetésemet először is egy pellet és magmix keverékkel szórtam meg. Mely állt SBS CSL pelletből, amit a saját CSL likőrjével locsoltam meg. Ehhez adtam még VDE Master pelletet 12-es méretben és főtt magmixet, amit chilivel ízesítettem. Majd szőnyegszerűen szórtam szét pár marék bojlit az etetésen, a csalizni kívánt bojlival azonos ízben. Később minden kapás után pár szem bojlit és halas pelletet szórtam szét koncentráltan a horog körül.

Hihetetlen, de az első halam egyből egy 19,64 kg-os tükrös

Boldog pillanataim egyike

Majd a búcsú pillanatai

A horgászat megkezdését követően,1.5 óra múlva meg is jött az első kapás a patakmederben lévő Black Squid bojlira. Egy izgalmas,25 perces fárasztás múlva egy nagyon nagy, robosztus testet pillanthattam meg a merítőmben. Hihetetlen, de az első halam egyből egy 19.64 kg-os gyönyörű tükrös volt, melynek határtalanul örültem.

Horgászhelyem, mely csak a halakat várja

Ezt a horgászatot főként 2 bojlira alapoztam. Az egyik a Black Sqiud, míg a másik a Green Pepper. Az egyik csalikombinációt egy bevonatos Black Squid+ 11 mm-es ananászos Quoatro pop up adta. Míg másikat a Green Pepper hóember. Nappal az oldódó bojlikkal csaliztam, de este már a főzött bojlikat fűztem a hajszálelőkére. Szinte minden esetben tettem a csalik mellé néhány szem egész és félbetört bojlit és pelletet PVA hálóban.

Az egyik csalikombinációt egy bevonatos Black Squid+11 mm-es ananászos Quatro pop up adta...

míg a másikat a Green Pepper hóember

A végszerelékem nagyon egyszerű volt. Amely állt egy gubancgátló csővel ellátott 50 gr-os inline ólomból, amibe belehúztam az előkerögzítő gyorskapcsot. Előkének egy lágy 18-as fonottat választottam. A horog pedig egy 4-es méretű PB Products Jungle Hook volt.

A végszerelékem nagyon egyszerű volt

A következő kapásra kora délutánig kellett várnom, ami a Green Pepper hóemberre érkezett. Egy 20 perces óvatos fárasztást követően egy gyönyörű 11.16 kg-os koi pontyot meríthettem meg. Nagyon örültem neki, hiszen ekkora koit még nem fogtam. Természetesen gyors mérlegelés, fertőtlenítés és fényképezés után visszaengedtem.

Gyönyörű 11.16 kg-os koi,mely a Green Peppert választotta

A sötétedést követően ismét jó kapásom volt, szintén a Green Pepperre. Egy keményen küzdő 12.78-as tükrös csúszott a merítőmbe és vihettem ideiglenesen a partra. Majd ezután a kisebb pontyok lettek aktívak. Az éjszaka folyamán egy jobb halam volt, melynek súlya 8.90 kg volt.

Első esti vendég,mely 12.78 kg-ot nyomott

Egy éjszakai töves

Reggel befrissítettem a csalikat és vártam a halakat. De „sajnos” csak 4-7 kg közötti pontyok vették fel a csalit. Ekkor a magmixes,pelletes keveréket elhagytam és csak bojlival és halas pellettel etettem. De ez sem hozta meg a várva, várt eredményt. Ekkor növeltem a csali méretén, majd az etetés peremén helyeztem el. Ám ez sem eredményezett lényeges méretbeli különbséget. Így hát második napon csupán 4-7 kg közötti halak fogtam. De ezek a halak is nagyon jó horgászati élményt nyújtottak, mert rendkívül jól küzdöttek.

A második hajnalon ez a kép fogadott,mikor kinéztem a sátorból

Hajnalra a levegő elég csípős lett, talaj menti fagy is volt. Az esőcseppek csöpögésére ébredtem,de ahogy kinéztem a sátorból, rájöttem hogy nincs semmilyen eső. Nagyon nagy, szinte tejköd szállt a völgy aljában lévő tóra.

Az akadások rendszerint hibátlanok voltak

A kisebbek kisebbje :)

Délelőtt sajnos nem maradt más hátra, mint a horgászat legrosszabb része, az összepakolás. Összesen 3db 10 kg feletti pontyot fogtam. A 4-6 kg közötti pontyokból rengeteget lehetett fogni. A Black Squid és a Green Pepper bojli megközelítőleg ugyanúgy teljesítettek. A legnagyobb halamat a Black Squidnek köszönhetem. Összességében egy nagyon jó horgászaton vehettem részt.