Ócsai Dávid - X. Bontovai Brun Team-DNA kupa

Május 26 és 30-a között került megrendezésre a X. Bontovai Brun Team-DNA kupa, amit már nagyon izgatottan vártunk. Csapatunk Bait Bait Team néven indult, az értékelésbe az összes kifogott 5 kg feletti hal közül a három legnagyobb számított.

Elérkezett a nagy nap. Reggel 8 óra és már lent is voltunk a tavon és izgatottan vártuk a sorsolást. Hatalmas szerencsénk volt, ismét sikerült belenyúlni és kihúzni a 7-es helyet, ami a tó leghátsó állása és egyben a legsekélyebb része is. Ekkor már tudtuk, hogy jó pecának nézünk elébe, hiszen ez az egyik kedvenc helyünk Bontován. Délben szólt a kűrt, mehettünk a vízre.

Párommal, Nikivel megbeszéltük, hogy egy bóját a nyílt vízre rakunk le, míg a másikat a bedőlt, fás akadók elé. A nyílt vízre elhelyezett bójánál körülbelül 20 cm-es iszap volt, viszont az akadós előtt szinte kopogott a tapogatórúd. Mindegyik bójánál 2-2 botot helyeztünk el. Két botot 24 mm-es Álmok Tengerével csaliztunk, a másik kettőt pedig 19 mm-es Rodin és Ébredő Erő balanszírozott horogcsalikkal. Itt az előkét nem kell túlvariálni, megközelítőleg 20 cm-es hosszúságban és 25 librás szakítószilárdságút kötöttünk. 4 es horoggal és nagyjából 1 centiméterre engedtük el a csalit. Nem biztos, hogy mindig a nagy csali a jó, ezért két botunkat kisebb átmérőjű bojlikkal húztuk be. Ez bevált! A verseny kezdete után 1 óra múlva kapásunk volt az Ébredő Erőre, ellenfelünk már „szelte is a hullámokat” az akadó felé. Sajnos egyből halvesztéssel kezdtünk, de nem szomorkodtuk. Csónakba pattantam és már újra is húztam a botot. Az akadós területek meghorgászásánál a halvesztés rizikófaktora mindig nagyobb.

Kis idő múlva újra kapás az Álmok Tengerével behúzott boton. Ez a ponty viszont már a szákban kötött ki! Láttuk, hogy jó hal lesz és letudjuk tárolni az esti mérlegelésig. 11 kg-ot nyomott, így sikerült elhozni az első 10 kg feletti halnak járó díjat!

Esti mérlegelésen túl voltunk és ahogy besötétedett, egy „csipp” az egyik boton es már gőzerővel húzta is az Álmok Tengerét újfent. Sikeres szákolás után jött a nagy öröm, hisz láttuk, hogy egy elég jó hal fekszik a bölcsőben. Egy igazi pocakos tükrössel volt dolgunk a maga 15.73 kg-os súlyával.

Ezzel megvolt a második mérhető halunk is reggelre, amit követett egy 8 kg-os társa is. Reggel mérlegelés, meg is lett a három halunk, így már versenyben is voltunk! Teltek a napok, a verseny 96 órás időtartamú volt, igy még nagyon sok idő állt előttünk…

Sorra érkeztek a szebbnél-szebb egyedek, így sokszor tudtunk cserélni!

Az utolsó előtti este igen eseménydúsra sikeredett, sorban jöttek a jobbnál-jobb halak. Nikit megajándékozta a tó egy gyönyörű tükrössel, ami 15.40 kg-ot nyomott, így egyéni rekordot döntött!

Vasárnap 10 órakor véget ért a verseny, sajnos az utolsó 24 órában nem sikerült javítanunk, mert csak a kisebb halak jöttek. Összeségében több, mint 400 kg halat sikerült partra csalni, de ez csak a mi jegyzetünkben volt. A fentiekben említettem, hogy csak a három legnagyobb számított bele az értékelésbe.

Az összepakolás után még hátra volt a legizgalmasabb rész, az eredményhirdetés. Fantasztikus örömünk volt, hiszen sikerült elhoznunk az első helyet, illetve a legnagyobb halnak járó díjat is, emellett még az első és harmadik 24 óra legnagyobb haláért járó díjat is bezsebeltük. Nagyon örültünk, hogy ilyen sikeresen végeztünk az egyik favorit helyünkön. A csalik ismét bizonyítottak, legjobban az Álmok Tengere 24 mm-es bojli és a Rodin 19 mm-es balanszírozott horogcsali működött.

Jövőre újra! Bait Bait minőség mindenek felett!

Fogadjátok szeretettel kis beszámolónkat, horgásztársi üdvözlettel: